tisdag 11 september 2012

Tennis Bafra, Kulturnatten 2012





På något sätt så blir kulturnatten en brytpunkt för oss. Från två månaders resa i sydostasien under våren till arbete under hela sommaren. Så blir det nu dags att se framåt. Planera för våren. Så har det varit de sista sex åren och så kommer det förhoppningsvis också bli framöver. Allt handlar om att hitta en mix av nöjda externa intressenter som kan köpa upplägget till mer än femtio procent som jag tror behövs på båda fronter för att få allt att klaffa.

Kulturnatten då, skit som vanligt. Tror inte alls på upplägget att satsa massor med pengar på en sk kulturnatt och sen tro att det på något sätt stärker kulturen och människors intresse att förkorvra sig i finfin kultur. Om inte Tennis Bafra hade spelat på Fyristorg så hade jag inte ens reflekterat över natten.

Hur var då Tennis Bafra? Bra, men inte eller optimala förutsättningar för att spelningen skulle bli en klassiker i hemmastaden Uppsala. Vill ändå säga att det är nog det schysstaste som har kommit fram i Sverige på flera år. Mer om Tennis Bafra här.

Framåt då? En veckas tjänsteresa till Edingburgh i början av oktober. Kan bli trevligt och intressant.

Äh..så är det.

4 kommentarer:

Martin sa...

Juste foto! Själv sket jag högaktningsfullt i kulturnatten. Tror inte jag bevistat någonting sedan jag spelade själv sista gången på Tavernan. Och det är lääänge sen...

Perra sa...

Martin, det gjorde du alldeles rätt i. I mina ögon är Kulturnatten en rätt så bedrövlig tillställning. Satsa pengarna på något mer bestående. T.ex. replokaler för band mm. Äh..så negativ man är.

Tennis Bafra sa...

Fint skrivet och fina foton. Det var första gången vi var på Kulturnatten sen gymnasiet typ -95.

djingen sa...

Trevligt! Mer foto åt folket alltid Perra! Kul och se att du har bloggen kvar man vet aldrig annars! :)

/DJ/Danne